Retourneren
Een artikel retourneren, hoe werkt dit?
Wil je een artikel retourneren? Daar doen wij bij theartofpiercings.nl niet moeilijk over.
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug op jouw rekening. Let op: heb je het artikel gedragen, uitgepakt of betreft het een verzorgingsproduct? Deze kunnen niet retour.
De kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor je eigen rekening. Eventuele gemaakte transactiekosten via een eerder gekozen betaalplatform (bijv. Klarna of Paypal) worden niet vergoed.
De retourkosten bedragen gemiddeld tussen de €6 en 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via verkoop@theartofpiercings.nl. Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 3 werkdagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Neem rustig de tijd: je hebt 14 dagen de tijd om je artikelen te retourneren.
- Artikel defect of incompleet ontvangen? We lossen het graag voor je op.
- Snelle afhandeling: je aankoopbedrag wordt na ontvangst van de retour binnen enkele dagen teruggestort!
- In verband met hygiene kun je piercings die uit de verpakking zijn gehaald niet meer retourneren.
- Verzorgingsproducten hebben een houdbaarheidsdatum en kunnen hierom niet worden geruild of geretourneerd.
Om je artikel(en) te retourneren volg je onderstaande stappen.
Stap 1: Meld je retour aan via verkoop@theartofpiercings.nl en geef hierbij ook in de e-mail het Track en Tracenummer door van de retourzending.
Stap 2: Zorg dat je retourzending voldoet aan de retourvoorwaarden. Schend je deze voorwaarden dan wordt je retourzending niet verwerkt en wordt je betaling niet aan je teruggestort. Kort samengevat zijn de voorwaarden dat je het pakketje en de artikelen retourneert in dezelfde staat als dat je deze van ons hebt ontvangen.
Stap 3: Breng het naar een pakketbezorger van jouw keuze. De kosten van retournering zijn voor je eigen rekening en worden niet vergoed.
Wat kun je verwachten?
Zodra je retourzending bij mij binnen is wordt je aankoopbedrag binnen enkele dagen terug gestort. (Dit kan in drukke periodes iets langer duren)
Nadat ik je retourzending verwerkt heb krijg je hiervan per mail een bevestiging.
Het aankoopbedrag wordt teruggestort op het door jou gebruikte betaalwijze.
Heb je geen gebruik gemaakt van iDeal maar van Paypal, Creditcard of een andere betaalmethode? Dan wordt het bedrag daarop teruggestort.
Naar welk adres moet ik mijn retourzending sturen?
Je kunt je bestelling terugsturen naar:
The art of Piercings
t.a.v. Jessica Tichem
Schorrekruid 2
1775 HB Middenmeer
Let op: stuur je bestelling niet zomaar terug. Mail mij eerst en vermeldt hierbij het track en tracenummer.
Is retourneren gratis?
Nee, retourneren is niet gratis. Om mijn prijzen laag te kunnen houden draag je zelf zorg voor de retourzending. De kosten hiervan zijn voor jezelf en vergoed ik niet. Je mag zelf bepalen met welke pakketbezorger je de retourzending aan mij terug stuurt. Uiteraard mag je ook altijd de retourzending zelf bij mij komen langsbrengen.
Hoe wordt mijn retourzending verwerkt?
Zodra je retourzending bij ons binnen komt, wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd.
Als je retourzending aan deze controle en de retourvoorwaarden voldoet, ontvang je een e-mailbevestiging en stort ik het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.
Stuur je iets terug wat niet volgens de regels is gedaan en niet voldoet aan de retourvoorwaarden waarbij je akkoord bent gegaan bij de bestelling, dan krijg je hiervoor geen geld terug. hierover wordt ook geen discussie gevoerd.
Let op: Terugbetalingen worden gedaan onder de naam stichting Mollie Payments!
Track en trace retourzending
De kosten voor het retour sturen zijn voor je eigen rekening. Zorg dus altijd voor voldoende frankering van je pakketje. Dit doe je door een verzendlabel aan te maken bij een pakketbezorger naar keuze. Bewaar ook altijd de track & trace code van je retourzending en vermeld deze bij de e-mail en in het doosje van je retourzending.
Gratis verzending of korting gekregen?
Wanneer je een deel van je bestelling gaat retourneren en daardoor het aankoopbedrag van de door jou gehouden artikelen onder de drempelwaarde komt, dan krijg je de originele verzendkosten niet terug.
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Graag ontvang ik het artikel retour zoals je die ook van mij ontvangen hebt. Dit betekent dat je retourzending moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- In de originele productverpakking.
- Artikel moet compleet zijn
- Artikel moet ongeopend en ongedragen te zijn.
- Indien de verzegeling is verbroken, kun je het artikel niet retourneren.
- Verzorgingsproducten kunnen niet worden geruild of geretourneerd ivm houdbaarheid
- Verzend je retourartikel verpakt in een verzendzak of een doos.
- Geef altijd vooraf het Track en Tracenummer door van de door jou gekozen koeriersdienst naar verkoop@theartofpiercings.nl. Zonder Track en Tracenummer wordt de retourzending niet in behandeling genomen.
- Ik vergoed geen transactiekosten van de eerder gekozen betaalwijze.
Ik kan je retour niet in behandeling nemen als je retourartikel niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden.
Ik wil graag een artikel ruilen
Je kunt het beste een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop. Hierdoor heb je het juiste artikel snel in huis. Het artikel dat niet naar wens is kun je aan mij retourneren.
Mijn bestelling is betaald, maar nog niet verzonden. Hoe kan dat?
Dit kan komen doordat ik je bestelling nog aan verwerken ben. Daarnaast zou het kunnen zijn dat ik nog moet wachten op voorraad vanuit een leverancier. Heb je een pre-order geplaatst, dan vind je bij het artikel zelf in de webwinkel de verwachte levertijd. De status van jouw bestelling heeft dan de status ” in de wacht” .
Zodra jouw artikel binnen is ontvang je direct het track en tracenummer per e-mail.
Ik heb een beschadigd, incompleet, defect of verkeerd artikel ontvangen
Neem dan binnen 48 uur contact met mij op! Ondanks mijn zorgvuldige controle kan het helaas voorkomen dat een artikel beschadigd, incompleet of verkeerd wordt geleverd. Mocht dit bij jou het geval zijn, dan allereerst al mijn excuses. Maak een duidelijke foto van de gebreken en stuur die naar mij toe per e-mail op verkoop@theartofpiercings.nl
Hoeveel tijd krijg ik om mijn artikel(en) te retourneren?
Je krijgt 14 dagen de tijd om je retour aan te melden en daarna nog eens 14 dagen om de artikel(en) aan mij te retourneren.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Je krijgt binnen 1-2 werkdagen je geld terug op jouw rekening. Hieronder leg ik het proces graag verder aan je uit. Zodra je retourzending bij mij binnen komt wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd. Dit doe ik normaal gesproken binnen 1 werkdag.
Kwaliteitscontrole
Als blijkt dat je retourzending aan deze controle en de bovengenoemde voorwaarden voldoet, ontvang je een e-mail bevestiging en stort ik het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt voldaan. Indien je de gehele bestelling retourneert krijg je ook de eventueel betaalde verzendkosten van jouw initiële bestelling teruggestort.
Let op: Terugbetalingen worden gedaan onder de naam stichting Mollie Payments!
Track en Trace retourzending
Mocht je nog geen bericht hebben ontvangen over de status van je retourzending, stuur dan een berichtje met je track en trace code van je retourzending. Dan kan ik bekijken of de retourzending al is geleverd. Gemiddeld worden de retourzendingen direct verwerkt nadat ze zijn ontvangen.
Ik heb geen printer
Indien je niet beschikt over een printer, kun je een handgeschreven briefje bij je retourzending voegen. Hierop moet je ordernummer, achternaam en adresgegevens vermeld staan.